čtvrtek 1. srpna 2013

Thai-czech cuisine


Zrovna ten nejošklivější knedlík vpředu
A brusinky samozřejmě - aby to bylo
i trochu švédské. :-D Myslíte, že tohle
jídlo s masinem je moje? Já myslím,
že ne... :-D 
Tak joo, bylo rozhodnuto, že dnešní den je vhodný k ochutnání nějakého českého jídla. Takže jsem si na dopoledne přivlastnila kuchyň a vytvářela něco jako knedlíky a něco jako kuře na paprice.

(Malá vsuvka - ignorujte tu fotku. Asi víte, že ráda fotím jídlo - to fotogenické (což tohle není), ale musela jsem to zdokumentovat.)

I přes to, že jsem rodinku hned po příjezdu a při předávání knížky o české kuchyni v angličtině informovala o tom, že rozhodně doma taková jídla nevařím. Nemám ráda omáčky, nesnesu těžká jídla a při požití něčeho ryze českého trávím doma tři dny s bolestmi břicha, chtěli jídlo vyzkoušet. 

Tak jsme se nakonec domluvili na tom, že udělám takovou lehčí verzi kuřete na paprice. (Což mi schválili i mí prarodiče - jakožto hlavní rádci a také znalci výborného jídla ;-))

Myslím, že průběh vaření asi nemusím nijak popisovat. Vše mi šlapalo podle plánu. Kvásek vzešel, těsto vykynulo, knedlíky se nerozvařily. Jeeeen jsem TROCHU zpackala překlad a nasypala do omáčky pálivou papriku. Z čehož byl Vl. naprosto nadšený, protože miluje ostrá jídla. Snažila jsem se to zachránit, i když to nebylo zase tak zlé - ale přece jenom Maya je těhotná a musí dávat pozor na to, co jí. :-)

Při vaření jsem dost improvizovala, protože tu nenajdete něco jako hrubou mouku - za to milion celozrnných, špaldových, grahamových a naštěstí krupici. Takže jsem místo hrubé mouky měla mix všeho možného. Také typickou smetanu jsme neměli a tak dále... 

Nakonec to tedy bylo takové thajsko-české, ale naprosto výborné. (Alespoň z ohlasů těch mých Švédů)
Teď samozřejmě padají všechny mé plány, protože se nemůžu odkutálet ze židle - typicky. Zlaté saláty a lehké švédské obědy. K večeři plánujeme jen zeleninu s uzeným lososem a vodou! Jsme nacpaní! 

1 komentář: