úterý 16. července 2013

Raspberries picker

Krásné brzké ráno. :-)
Právě jsem se vrátila z ranního sběru malin (na snídani, do ovesné kaše) v lese. Chtěla jsem si udělat krásnou procházku, ale naštěstí mi do cesty vlezlo kolo - protože jinak bych po tom lese bloudila ještě teď a hledala to své oblíbené místo na maliny. 

Dnes dopoledne se jdu zapsat na úřad a potvrdit své ID číslo (personalnumber - trochu podobné jako rodné číslo v ČR), které mi umožní mít stejné výhody jako mají Švédi. Týká se to především bezplatného školství, možnosti slev, platební karty, pobytu delšího než 1 rok,...
Prý málo která rodina nechává svou au-pair takto zapsat. Můžu být tedy ráda za svoji rodinku. Toto ID číslo mi totiž zůstane už navždy - kdykoliv se sem vrátím, jen zajdu na Skatteverket a oznámím, že jsem tu měla tohle číslo a oni mě během dne zpět nahlásí. 
Většinou se na ID číslo čeká dlouho - mně přišlo během pár dní (mimochodem krásný pocit, když vám sem přijde první pošta :-)) - takže asi chápete, co to znamená, že? Prostě sem patřím! 

Odpoledne plánuji jet do Helsingborgu za Lenkou (lenka-zz.blogspot.se) a projít VÄLA. Včera se tu byla rozloučit Jonki, která dnes odjíždí zpět směr Karibik a nechala mi tu svoji jo jo kartu (karta na autobusy a vlaky po Skåne), která je dobytá na celý jeden měsíc. Takže jsem ušetřila skoro 600 SEK. Mám takové štěstí! 



Žádné komentáře:

Okomentovat