pondělí 15. července 2013

Healthy avocado brownies



Dnes odpoledne, když malý spal, jsem se rozhodla konečně vyzkoušet zdravější verzi brownies - z avokáda.

Tady je recept... 
Potřebujeme:
* 1 avokádo 
* 2 lžíce olivového oleje
* hrnek celozrnné mouky
* 1/4 hrnku kakaa
* 1/2 hrnku třtinového cukru - já použila med
* 1 kypřící prášek (ve Švédsku ho prodávají v pikslách - měla jsem trochu problém odhadnout množství, ale povedlo se!)
* čajová lžička soli 
* hrnek mléka 
* lžíce citrónové šťávy
* 25 g hořké čokolády

Nejprve rozmixujeme avokádo s olejem - vzhledem k tomu, že se tu prodává to správné - dozrálé (ne jak u nás :-/) jsem to jen rozmačkala. Pokud budete mít to nedozrálé (je tvrdé a jeho kůrka není tak silná), je potřeba použít mixér. Zbylé suroviny smícháme a mixujeme. Nakonec jsem přidala nastrouhanou čokoládu + do vzniklé hmoty zamíchala i kousky čokolády. Pečeme na 180 °C prvních 15 minut, dalších už snížíme na 150 °C. 

Pokud jste se zděsili avokáda na sladko, nemějte obavy. Chutná to opravdu dobře. Dělají se brownies i z fazolí a taky je to prý moc dobré. Tak třeba příště. :-)

+ taková vsuvka pro zájemce o sebevzdělávání
Avokádo je botanicky považováno za ovoce, ale já ho často používám do zeleninových salátu. Je plodem hruškovce přelahodného a je pro naše tělo velice přínosné. Je bohatým zdrojem minerálních látek. Obsahuje draslík, hořčík, fosfor a vitamíny C, E, K, H, B3 a B5 (kyselina pantothenová), dále kyselinu olejovou, palmitovou a linolovou - velice kvalitní tuky - má vysokou energetickou hodnotu právě kvůli tukům - ale jsou to zdravé tuky - ovšem s mírou, že :-D Avokádo je příznivé při nemocech jater, ledvin, močových cest. Posiluje srdce, snižuje krevní tlak a pomáhá nám při chorobách sliznic a kůže.
Je jedovaté pro papoušky a kanárky, protože obsahuje persin.

(toto samozřejmě není jen z mé hlavy a většina těchto informací je z wikipedie - of course :-))




Žádné komentáře:

Okomentovat